تذکر به مسئولین

پیام نوروز ۱۳۹۰

  • یاران، جشن نوروزتان خجسته باد 
    در...دین ما 
    هویت انسان به اندیشه، گفتارو کردار نیک بستگی دارد

دستور تغییر نام خلیج عربی به خلیج فارس در نقشه پرواز های خارجی شرکت هواپیمایی ماهان

  • با توجه به سفارش دولت و ملت ایران برای پایداری نام خلیج فارس بر پهنه آب های جنوب کشور، شرکت هواپیمایی ماهان در پرواز های خارجی خود به ویژه پرواز به کشور های عربی و گزارشی که از نقشه پرواز آورده از نام خلیج عربی استفاده میکند در حالی که نام این خلیج همیشه فارس است. دستور تغییر آن به خلیج فارس به شرکت هواپیمایی ماهان لازم و خواسته مردم ایران است.

تذکر لازم به سایت گوگل برای تغییر نام خلیج عربی به دریای پارس

  • در اسناد چند هزار ساله کشور ایران و نقشه های باستانی که در موزه های معتبر دنیا وجود دارد نام پارس بر دریای بین کشور ایران و چند کشور عربی ثبت شده است

اعتراض قانونی به دولت امارات متحده عربی برای ادعای نادرست بر جزایر سه گانه خلیج فارس و تاکید مالکیت ایران بر آنها

  • در بیستمین گردهمایی سران اتحادیه عرب که در دمشق برگزار شد باز هم سران اتحادیه عرب بر مالکیت امارات متحده عربی بر جزایر سه گانه ایران اشاره کردند 

دستور ثبت زاد روز زرتشت و تاریخ در گذشت این پیامبر در تقویم ایران

  • گذر روز ها در گاه شماری هر کشوری یاد آور رویدادها ، حماسه ها و باور های افتخار آفرین و شکوهمند آن ملت است . 
    بیگمان یاد آوری نقش و جایگاه پیامبران که برای رستگاری انسان از سوی خداوند برگزیده شده اند مردم را به معنویت و ایمان به ارزش های نیک فرا می خواند . 
     

شاد باش نوروز 1387

  • فراز آمدن خجسته جشن نوروز را شادباش می گویم. به همه کسانی که این جشن را پاس می دارند، به مردم هم فرهنگ ساکن در سرزمین نقشه جغرافیایی زمان هخامنشی که همچنان نوروز را برپا می دارند ، به ایرانیان همیشه سرافراز وبه ویژه بر همکیشانم شادباش می گویم . زرتشتیانی که از آغاز شکل گیری نام و فرهنگ وتمدن ایران در این سرزمین با تلاش وبردباری پیوسته به سرافرازی کشورشان آرزو داشته اند ، بهدینانی که در نیایش اوستایی به فر وشکوه این سرزمین افتخار کرده اند و چنین زمزمه می کنند. 
     

بازنگری و هماهنگی در گاه شماری سنتی زرتشتی

  • تقویم و تاریخ در هر كشوری گذر زمان را نسبت به حركت هایی نجومی تنظیم كرده اند. اشوزرتشت از آغاز، گاه شماری ایرانی را بر مبنای حركت زمین به دور خورشید در نظر گرفته و مبنای این گاهشماری پیدایش روشنایی و مهر در هر ماه و تغییرات آن در فصل های گوناگون سال بوده است كه از ابتدا تا اكنون به چند شیوه اجرا شده است. 

دستورمرمت ونگهداری از نوشته های کتیبه هخامنشی کشف شده در جزیره خارک

  • رییس جمهور محترم،وزیر راه و ترابری

    با کشف کتیبه ای مربوط به دوره هخامنشی در جزیره خارک به هنگام ساخت وساز جاده ای در این منطقه ، سند تاریخی ایرانیان از گذشته های دور بر پهنای خلیج فارس نمایان گردیده است 

بررسی دلیل تخریب پل نگین مربوط به دوره اشکانی در مسجد سلیمان و دستور نگهداری میراث فرهنگی مشابه آن در کشور

  • رییس جمهور محترم،وزیر راه و ترابری

    معماری گذشته این سرزمین که هم اکنون میراث فرهنگی بی همتای این کشور به حساب می آید در گذر زمان مورد خشم بعضی از نا آگاهان و گاهی تعصب نابخردان قرار گرفته و نابود شده است.

دستور ثبت جشن نوروز ایرانی به عنوان میراث معنوی این کشور در سازمان فرهنگی یونسکو

  • رییس جمهور محترم ، وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

    نوروز از کهن ترین جشن های دنیا و آغاز سال در گاه شماری کشور ایران و بسیاری از کشور های حوزه نوروز است که از سال ها پیش با تقاضای پژوهشکده مردم شناسی سازمان میراث فرهنگی قرار است در سازمان یونسکو به عنوان میراث معنوی ایران به ثبت جهانی برسد.

صفحه‌ها

اشتراک در تذکر به مسئولین