گودبرداری بدون مجوز در کنار آثار میراث فرهنگی قزوین

کودبرداری بدون مجوز در کنار آثار میراث فرهنگی قزوین

شهرداری قزوین با ارائه چند کاغذ دستنویس مشغول گودبرداری است! کارشناسان بخش حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی کشور درحالی صبح امروز برای توقف گودبرداری در حریم سعدالسلطنه عازم استان قزوین شدند که تا این لحظه، پیگیری‌های بخش حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی با دادستان قزوین هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است. معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین می‌گوید: «شهرداری با ارائه چند کاغذ دستنویس بدون حکم یا سربرگی از قوه قضاییه اقدام به گودبرداری کرده است.»

 

خبرگزاری میراث‌فرهنگی ـ گروه میراث‌فرهنگی ـ عملیات عمرانی شهرداری قزوین در کنار مجموعه سعدالسلطنه و چند بنای مهم دیگر قزوین درحال اجرا است. این درحالی است که صبح امروز کارشناساسان بخش حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی به همراه یک کارشناس دیگر از معاونت میراث‌فرهنگی کشور برای جلوگیری از طرح شهرداری وارد استان قزوین شدند.

 

اما آنطور که شادنوش کارشناس بخش حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی می‌گوید: «تاکنون تماس‌ها و مذاکرات با دادستان‌ قزوین نتیجه‌ای نداشته و شهرداری با جدیت به اجرای طرح مشغول است.»

 

«آرش‌ضیاء‌آبادی»، معاون میراث‌فرهنگی استان قزوین که به‌همراه دیگر کارشناسان میراث‌فرهنگی در محل حاضر هستند به خبرگزاری CHNمی‌گوید: «با اینکه پیگیری‌ها توسط اداره میراث‌فرهنگی و کارشناسان اعزامی سازمان میراث‌فرهنگی انجام شده و حتی تا مرز درگیری اقدام کرده‌ایم اما شهرداری و عوامل آن همچنان مشغول به فعالیت و گودبرداری در حریم سعدالسلطنه و کاروانسرای وزیر هستند.»

 

او تاکید می‌کند، تا این لحظه کارشناسان حقوقی سازمان میراث‌فرهنگی نتوانسته‌اند با صادقی دادستان استان قزوین ارتباط تلفنی برقرار کنند. هم‌اکنون نیز با «داوود محمدی»، نماینده استان قزوین وارد گفت‌و گو شدیم و از وی خواسته‌ایم که موافقت دادستان‌ را برای جلوگیری از طرح تخریب شهرداری بگیرد.»

 

آنطور که ضیاء‌آبادی می‌گوید: «شهرداری قزوین درحالی اقدام به گودبرداری در حریم مهمترین آثار قزوین کرده است که هیچ حکم و مجوزی که رسمی و دارای شماره و سربرگ قوه‌قضاییه باشد ارائه نکرده است.»

 

او معتقد است، مجوزی که تا این لحظه برای تخریب و گودبرداری حریم سعدالسلطنه ارائه شده سه برگ کاغذ دستنویس بدون سربرگ و  شماره بوده، با این حال شهرداری همچنان اصرار به ادامه فعالیت در منطقه دارد.

  

به گزارش CHN، گودبرداری شهرداری برای ساخت پارکینگ طبقاتی در جنوب و حریم درجه یک کاروانسرای وزیر و در ضلع غربی مسجدالنبی و شبستان زیرزمینی درحال انجام است. این درحالی است که مجموعه سعدالسلطنه در شمال این گودبرداری و مدرسه محسنیه در قسمت شرقی این پارکینگ طبقاتی قرار گرفته است.

منبع خبر: 
خبرگزاری میراث فرهنگیفرهنگی