گشایش خانه اهدایی به انجمن زرتشتیان تهران به نامگانه زنده یاد مهربان رستم مزدایی

گشایش خانه اهدایی به انجمن زرتشتیان تهران به نامگانه زنده یاد مهربان رستم مزدایی

انجمن زرتشتیان تهران با آیین آفرینگان خوانی خانه ای را در محله یوسف آباد تهران برای استفاده همکیشان افتتاح کرد.این ساختمان 410 متر بنای مفید دارد که به صورت 6 واحد مسکونی شامل پارکینگ،آنتن مرکزی،شوفاژ و شومینه می باشد که با هزینه زنده یاد مهربان رستم مزدایی خریداری و در اختیار انجمن زرتشتیان قرار گرفته است. 
روانشاد رستم مزدایی در سال 1295 خورشیدی در یزد زاده شد ، در سن 13 سالگی به شیراز رفت ، نخست در فروشگاه ارباب اردشیر یزدانی مشغول به کار شد سپس از سن 16 سالگی در اداره دارایی شیراز به مدت سه سال خدمت کرد،در سن 31 سالگی به تهران مهاجرت و کارمند بانک بیمه شدو در سال 1364 از جهان درگذشت. 
زنده یاد مهربان رستم مزدایی فرزند روانشاد استاد دولت خداداد بود که ایشان سال ها آموزگار دبستان دخترانه مارکار بوده و پیس از درگذشت،خانه مسکونی خویش را در یزد برای اداره کلاس های فرهنگی در اختیار انجمن زرتشتیان این شهر قرار داده است. 
روانشاد مهربان مزدایی مالک زمینی در خیابان نیاوران بود که آن را به انجمن زرتشتیان تهران،گردش 37 اهدا کرده بود و با وجود مشکلاتی که توسط مستاجران آن وجود داشت با پیگیری های انجمن زرتشتیان تهران گردش 40 و پشتکار کمیسیون موقوفات آن به ویژه شهریار جویبان پور این زمین که به صورت کارواش در آمده بود فروخته شد و جایگزین آن ساختمانی شد که اکنون با سنگ نوشته اش در یوسف آباد به سرپرستی انجمن زرتشتیان تهران در اختیار همکیشان قرار گرفته است. 
در پسین روز اشتاد از ماه خورداد با حضور جمعی از همکیشان و اعضای انجمن زرتشتیان تهران و نماینده زرتشتیان در مجلس این ساختمان با آفرینگان خوانی توسط موبد مهربانی گشایش یافت. 
پس از آیین دینی، مهندس اله یار دانشمند،رییس انجمن زرتشاین تهران چگونگی فروش زمین این خیر اندیش و خرید خانه جایگزین را گزارش داد و از هموندان انجمن زرتشتیان و خیر اندیشان سپاسگزاری کرد پس از آن آقای نیکنام سخنرانی کردند ، ایشان به چگونگی داد و دهش در فرهنگ ایران باستان اشاره کرده و سه نوع آن را یعنی: نیاز - گهنبار و اشو داد را شرح دادند و از همت والای همسر زنده یاد مهربان مزدایی ، سرکار خانم مهربانو جمشیدی سپاسگزاری کردند که در زمان زندگی خود اقدام به واگذاری بخش بزرگی از سرمایه همسرشان به امور رفاهی همکیشان داشته اند. 
پس از آن با حلقه گلی که از طرف انجمن زرتشتیان تهران تهیه شده بود از محبت و فداکاری مهربانو جمشیدی قدر دانی شد. 
سپس از باشندگان پزیرایی شد و آجیل و لرک پخش گردید و همکیشان از واحد های مسکونی این ساختمان نیز دیدار داشتند. 
این خانه در یوسف آباد ، خیابان ساجدی ، کوچه 2/12 در اختیار همکیشان قرارگرفته است.