كتاب «كوروش رهایی‌بخش» رونمایی می‌شود

كتاب «كوروش رهایی‌بخش» رونمایی می‌شود

همزمان با برگزاری مراسم بزرگداشت «كوروش هخامنشی» از كتاب «كوروش رهایی‌بخش» نوشته شروین وكیلی رونمایی می‌شود. این مراسم به كوشش انجمن فرهنگی ایران‌زمین (افراز) و کانون ایران‌شناسی برگزار می‌شود.

انجمن فرهنگی ایران‌زمین (افراز) و کانون ایران‌شناسی امروز چهارشنبه 21 آبان در سرای محله‌ یوسف‌آباد میزبان دوستداران تاریخ و فرهنگ ایران است.

در همایش «کورش رهایی‌بخش» زاگرس زند (پژوهشگر، ایران‌شناس و دانشجوی مقطع دكترای رشته تاریخ در دانشگاه تهران) و شروین وکیلی (جامعه‌شناس و تاریخ‌پژوه) درباره‌ «اهمیت کورش و جهان هخامنشی» و «کورش و ایران امروز» سخن می‌گویند.

در این همایش، بخش‌هایی از فیلم مستند «من، کورش، شاه جهان» ساخته‌ هرمز امامی به نمایش درخواهد آمد و کتاب «کورش رهایی‌بخش» نوشته‌ شروین وکیلی رونمایی می‌شود.

كتاب «كوروش رهایی‌بخش» بازچاپ كتاب «تاریخ كوروش هخامنشی» است كه برای نخستین‌بار در سال 1389 منتشر شد و پس از استقبال مخاطبان از آن برای دومین بار با حجم بیشتری از مطالب و اطلاعات به چاپ رسیده است.

به گفته شروین وكیلی، در نگارش این كتاب از منابع جدید و به روز و حجمی مطالبی به مراتب بیشتر از كتاب «تاریخ كوروش هخامنشی» استفاده شده است.

نویسنده کتاب با اعلام این خبر كه مجموعه‌ای تحت عنوان «تاریخ زمان» را در دست نگارش دارد، گفت: نخستین جلد این مجموعه کتاب «كوروش رهایی‌بخش» است. «داریوش دادگر» دومین جلد و «اسطوره معجزه یونان» سومین جلد از این مجموعه را تشكیل می‌دهند.

این پژوهشگر تاریخ ادامه داد: در این نشست در این زمینه سخن خواهم گفت كه اخلاق جوانمردانه كوروش هخامنشی امری شخصی نیست بلكه رفتاری برآمده از نظام سیاسی نوظهور در آن دوران بوده است.

مراسم رونمایی از كتاب «كوروش رهایی‌بخش» و بزرگداشت «كوروش هخامنشی» امروز از ساعت 16:30 تا 19 در خیابان یوسف آباد، خیابان 2/21 سرای محله یوسف آباد برگزار می‌شود.

منبع خبر: 
ایبنا