شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با حضور مدیران اجرایی استان

شرکت در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد با حضور مدیران اجرایی استان

به پیشنهاد نماینده زرتشتیان،رییس انجمن های زرتشتی یزد در نشستی با استاندار جدید یزد دیدار و گفتگو کردند.در این دیدار رییس انجمن های زرتشتیان یزد، خرمشاه، تفت و توابع، مریم آباد، اهرستان، اله آباد، قاسم آباد، نصرت آباد، نرسی آباد و کسنویه همراه با نماینده زرتشتیان در نشستی که در محل استانداری یزد برگزار شد با آقای مهندس فلاح زاده استان دار یزد و آقای دوران، معاون سیاسی این اداره گفتگو داشتند. 
آقای نیکنام در این دیدار ضمن سپاسگزاری از نمایندگان دولت در استان یزد برای همکاری با انجمن های زرتشتیان در پاسخگویی به خواسته و نیاز های آنان به سابقه حضور زرتشتیان در یزد اشاره کردند و از تلاش های آنان در آباد سازی شهر و روستا های یزد و ایجاد مراکز آموزشی و بهداشتی یاد کردند. 
استاندار یزد در سخنان خود زرتشتیان را افرادی کوشا و خوشنام دانستند و به شعار پندار نیک، گفتار نیک و کردار نیک اشاره کردند که اگر هر انسانی این سه اصل بنیادی دین زرتشت را پیروی کنند از افراد نیک روزگار خواهند بود.آقای فلاح زاده در بخش دیگری از سخنان خود وظیفه استانداری و مسولان را خدمت رسانی به همه مردم یزد از هر دین و آیینی دانستند. 
در ادامه دیدار آقای نیکنام به موقعیت زمین موقوفه آرامگاه یزد اشاره داشتند که در مالکیت انجمن زرتشتیان یزد می باشدو سازمان زمین شهری بخشی از آن را به دانشگاه یزد واگذار کرده است و تقاضای بررسی و رسیدگی به حفظ اموال موقوفه زرتشتیان به ویژه زمین های کنار دخمه یزد را داشتند.در این نشست نمایندگان انجمن ها نیز به برخی از نارسایی ها در محله خود اشاره داشتند. 
پس از آن نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی در دوازدهمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان یزد که با حضور فرمانداران شهر های استان یزد و مدیران نهاد های اجرایی در محل استانداری تشکیل شده بود شرکت کردند.در این گرد هم آیی پس از ارایه گزارش هایی از چگونگی توسعه بخش های صنعتی،عمرانی و آبرسانی که توسط مدیران داده شد برخی از راهکار ها و برنامه های جدید عمرانی در جهت توسعه استان نیز بررسی گردید. 
نماینده زرتشتیان در بخشی از این گردهمایی ضمن قدر دانی از تلاش و همت مدیران اجرایی استان یزد به موقعیت زرتشتیان در استان اشاره کرده و تمایل آنان راهمچون گذشته برای سرمایه گزاری در بخش های گوناگون برای توسعه و پیشرفت یزد بیان داشتند.