جشن مشترک اقلیت های دینی اصفهان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران

جشن مشترک اقلیت های دینی اصفهان به مناسبت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران

با برنامه ریزی اداره کل ارشاد اسلامی اصفهان ، پیروان ادیان زرتشتی ، کلیمی و مسیحی ساکن این شهر در برنامه ای که در تالار آمفی تاتر فرشچیان بر پا شده بود سالگرد پیروزی انقلاب را گرامی داشتند . 
نماینده زرتشتیان ایران در مجلس شورای اسلامی با دعوت انجمن زرتشتیان اصفهان برای شرکت در این جشن و سخنرانی در جمع پیروان ادیان یکتا پرست به اصفهان رفتند. 
پس از سرود و خوشامدگویی توسط آقای حسینی مدیر کل ارشاد اسلامی اصفهان ، پیام اسقف اعظم ارامنه خوانده شد و آقای نیکنام به نمایندگی از جامعه زرتشتیان ایران به سخنرانی پرداختند. 
موبد نیکنام ضمن سپاسگزاری از اداره ارشاد اسلامی اصفهان و هم میهنان مسیحی وکلیمی که همراه با زرتشتیان ساکن این شهر در برپایی این جشن همت کرده اند آغاز سی امین سال انقلاب را گرامی داشتند و یکی از ویژگی های انقلاب اسلامی را نزدیکی پیروان ادیان به یکدیگر دانستند که با شکل گیری قانون اساسی به ویژه ماده 13 آن هم اکنون اقلیت های دینی در کشور و به ویژه در مراکز آموزشی زبان، فرهنگ وسنت های خود را پاسداری می کنند .ایشان در ادامه شکوفایی انقلاب را مربوط به تمام مردم ایران دانسته وگفتند: هم میهنان زرتشتی ، یهودی ،ارامنه وآشوری از آغاز انقلاب تا کنون پا به پای اکثریت مردم ایران بوده اند و نمونه آن فداکاری جوانانی از این ادیان می باشد که در جنگ تحمیلی عراق با ایران جان خود را فدای ارزشهای انسانی سرزمین ایران کردند . 
نماینده زرتشتیان در بخش دیگری از سخنان خود به آسیب های بیگانگان که پس از شکل گرفتن انقلاب صورت گرفت اشاره کردند وبمب گذاری های گوناگون و جان باختن خدمت گزارانی مانند رجایی، باهنر و بهشتی را نمونه هایی از این ناملایمات بر شمردند . 
آقای نیکنام سپس به ویژگیهای ایرانیان درگزارش شاهنامه فردوسی و فروشکوه ایرانیان در اوستا اشاره کردند و جان باختن برای پایداری ایران را از افتخارهای دیرینه این کشور دانستند ودر در بخش دیگری از سخنان خود به تعصب های موجود در برخی از دوره های گذشته ایران از جمله حکومت قاجار و صفوی اشاره کردند و گفتند : در زمان صفوی زرتشتیان زیادی در اصفهان زندگی میکرده اند که هنوز هم محله ای در کنار پل شهرستان یادگار آنان است ولی با دستور شاه سلطان حسین صفوی بسیاری از آنان ناجوانمردانه کشته شدند و بعضی از همکیشان نیز به سوی یزد و روستاهای آن کوچ اجباری کردند ولی اکنون در بیشتر شهرهای ایران با آسایش و آزادی مناسبی سکونت دارند. 
نماینده زرتشتیان افتخار ایرانیان را آزادگی آنان دانسته و گفتند : هر چند انگلیسی ها برای استخراج نفت توسط دارسی مدتی به خوزستان دست یازیدند و یا پرتقالی ها در جزیره هرمز لنگر انداختند تا ایران را به استعمار در آورند ولی دلاورمردان وزنان ایرانی که همیشه هوشیارند اجازه نفوذ واستعمار بیگانگان را به این کشور نداده اندو این شیوه باید همواره برقرار باشد. 
گروههای خنیاگری ادیان با آواز و موسیقی بخشهایی از این برنامه را شاد کردند و یکی از اعضای انجمن کلیمیان اصفهان ، پیام مشترک ادیان برای انقلاب را بیان کردند. 
در پایان برنامه به برندگان مسابقات ورزشی جام 22 بهمن اقلیت های دینی که در رشته های بد مینتون، دو سرعتی و شترنج برپا شده بود جوایزی اهدا شد .